Thursday, September 20, 2007

Manusia berlari mengejar mimpi, apa yang dicarinya hanya ilusi....

Ramadhan al-Mubarak datang lagi...Alhamdulillah sempat lagi aku menyambut bulan puasa dan berpuasa, of course. Kedatangan bulan ni aku sambut dgn sedikit kesukaran. Aku tidak dapat berpuasa pada hari pertama, kedua dan ketiga. Pada permulaannya, aku marah juga tetapi setelah beberapa hari, demamku surut. Aku yakin ada hikmahnya demam pada awal ramadhan. Mungkin badan aku tidak dapat menyesuaikan diri dengan perubahan yang mendadak; daripada makan setiap hari kepada tidak makan langsung. Lagipun puasa sunat dah kurang! sebab tu la badan sakit-sakit. Macam pakcik pulak aku ni.

Sekarang aku dah maintain puasa everyday. Nak habiskan tu, memang dugaan. Tekak kering ditambah buat kerja kerja kat kolej lagi. Puasa menjadikan badan aku semakin kuat dan ia menambah nilai kesihatan pada badan(quote ustazah). Tadarus mengingatkan bahawa bulan ini diturunkan al-quran, kitab suci umat Islam. Lepas berbuka, terawih pulak, memang penat tak terkira. Balik terus tidur.

Pagi-pagi pegi sekolah mesti dgr lagu elyana; tarik tali tu....ada apa dgn lagu tu? Plus ERA sucks this time being. Buang la monyet AC tu....aku minat K and K....lagi best!!!

No comments: